مقالات

فایروال سیسکو (Cisco Secure Firewall)

امروزه با توجه به تنوع زیاد برنامه های کاربردی و پیچیدگی ارتباطات این برنامه ها و بکارگیری گسترده از سرویسهای کلود، تامین امنیت با استفاده از فایروالهای کلاسیک (Traditional) غیر ممکن می باشد. بزرگترین چالشی که سازمان­ها در  پیاده سازی امنیت با استفاده از فایروال­های امروزی با آن روبرو هستند ذات توزیع شده ارتباط  می باشد؛ به این معنی که بدلیل بکارگیری از تکنولوژی های کلودی و ماهیت هایبریدی و داینامیک ارتباطات، امکان پیاده سازی سیاست های امنیتی و تطابق با این تغییرات بسیار مشکل است.

به همین دلیل با شرکت سیسکو با چشم انداز جدیدی بنام NETWORK را جهت پیاده سازی امنیت به صورت چابک، یکپارچه و انطباق پذیر در سطح کل سازمان در نظر گرفته است که جوابگوی نیازهای حال و آتی شبکه های مدرن امروزی می باشد.

یکی از مهمترین محصولات سیسکو در تامین امنیت شبکه فایروال­ های نسل جدید آن می باشد که با نام جدید Cisco Secure Firewall از آن نام می برد. لازم به ذکر است سیسکو در  تمامی  محصولات امنیتی خود در سال 2022 از عنوان جدید Cisco Secure در ابتدای نام محصولات خود استفاده می کند.

در این مقاله کوتاه شما را مهمترین محصولات خانواده Next Generation Firewall های شرکت سیسکو آشنا خواهیم نمود.

چرا فایروال سیسکو؟

شرکت Cisco به دلیل بکارگیری تکنولوژی های انحصاری، محصولات این شرکت از بازدهی بالا و پایداری بسیار مناسبی برخوردار می باشند. علاوه بر این محصولات امنیتی شرکت سیسکو  به راحتی با سایر تکنولوژی های این شرکت و سایر کمپانی های مطرح و بزرگ دنیا نیز یکپارچه شده و همین مساله پیاده سازی امنیت در سطح کل شبکه را بسیار موثر تر می­کند.

از دیگر دلایل انتخاب سیسکو تنوع بالای محصولات آن جهت بکارگیری در بخش­های مختلف شبکه مانند دیتاسنتر، شعبه ها و محیط­های کلود می باشد.

مزایای Cisco Secure Firewall

  • رویکرد بلادرنگ و یکپارچه در پیاده سازی امنیت در محیط های هایبرید و داینامیک
  • انطباق پذیر با معماری های شبکه های on-premise و Cloud
  • امکان Visibility در سطح کل شبکه
  • قابلیت یکپارچه شدن با سایر تکنولوژی های پیشرفته امنیتی جهت تشخیص سریع تر تهدیدات امنیتی
  • بهره گیری از هوش مصنوعی و مکانیزمهای یادگیری ماشین جهت حذف False Positive

شفافیت و کنترل  بی نظیر

محصولات نسل جدید امنیتی سیسکو به دلیل بهره گیری از جدیدترین پیاده سازی های نرم افزاری و سخت افزاری نسبت به نسل قبلی خود حدود 3 برابر کارایی بالاتری از خود ارائه می­دهند که همین امر امکان بررسی  دقیق تر حوادث و رخدادهای امنیتی را برای ما فراهم می­کند.

همچنین به دلیل معماری پیاده سازی نرم افزاری Snort3  و بهره گیری از قابلیت هایی مانند Multi-core  و Multi-Tread سازگاری نرم افزاری و سخت افزاری در این محصولات به بالاترین حد خود رسیده است و امکان تحلیل در هر سطحی از دیتا را بدون افت کیفیت برای ما فراهم می­آورد.

دسته بندی محصولات Cisco Secure Firewall

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می­کنید محصول امنیتی Firepower  از تنوع بالایی برخوردار بوده و برای تمامی ابعاد شبکه اعم از Small/Midsize/Enterprise و همچنین به دو صورت Hardware/Virtual Appliance توسط سیسکو ارایه گردیده است.

شرکت سیسکو علاوه بر محصولات سخت افزاری و نرم افزاری فایروال که بعنوان Core سرویس دهی می کنند و در بالا مشاهده کردیم محصولات دیگری را جهت مدیریت معماری امنیت ارایه کرده است که در زیر مهمترین آنها را مشاهده می­کنید.

جمع بندی

محصولات امنیتی شرکت سیسکو دامنه وسیعی دارند و در بالا تنها به محصول Cisco Secure Firewall اشاره کردیم. در مقالات بعدی در خصوص جزییات هر کدام از این محصولات به تفصیل صحبت خواهیم نمود.

اشتراک گذاری:

0 0 امتیازها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم ، لطفا دیدگاهی بنویسیدx