مقالات

فایروال FortiGate چیست و معرفی فایروال های FortiGate

مقدمه

استراتژی‌های امنیتی معمولی نمی‌توانند به رفع چالش‌های حمله‌های اینترنتی و سایبری در حال گسترش در سازمان‌ها و شرکت‌ها (از کار از راه دور گرفته تا شبکه‌های چند ابری) کمک کنند. شبکه امنیت‌محور فورتی نت با یکپارچه‌سازی دقیق زیرساخت‌های شبکه با معماری امنیتی، این چالش‌ها را برطرف می‌کند. به این معنی که شبکه شما با افزایش مقیاس و تغییر، ایمن باقی می‌ماند. فایروال‌ های فورتی نت که به آنها  FortiGate گفته می‌شود نسل بعدی فایروال ها (NGFW) هستند و از سازمان‌ها در برابر تهدیدات شبکه مبتنی بر وب از جمله تهدیدات شناخته و ناشناخته و استراتژی‌های نفوذ، محافظت می‌کنند.

فایروال‌های فورتی گیت که به صورت سخت‌افزار، ماشین مجازی یا در فضای ابری قابلیت مستقر شدن را دارند، به شکلی یکپارچه با سرویس‌های امنیتی FortiGuard Labs ادغام شده و امنیت کلی شرکت را از لبه شبکه تا هسته تقویت می‌کنند. در ادامه این مطلب به معرفی کاربردهای این فایروال‌های و چند مدل از آن می‌پردازیم.

کارایی فایروال های  FortiGate

فایروال‌های فورتی گیت از فناوری پردازشگر امنیتی پیشرفته (SPU) برای اجرای عملکردهای امنیتی در این صنعت با تأخیر بسیار کم استفاده می‌کنند و حداکثر عملکرد و امنیت برای ترافیک رمزگذاری‌شده SSL را حفظ می‌کنند.

بررسی کلی سرویس فایروال FortiGate

در ابتدا لازم است به صورت کلی سرویس فایروال FortiGate و هر چیزی که این سرویس فایروال NGFW ارائه می‌دهد را بررسی کنیم.

آنتی ویروس فورتی گارد

این آنتی ویروس در تمام فایروال‌های NGFW فورتی گیت در دسترس قرار دارد. آنتی ویروس فورتی گارد که یک آنتی ویروس سازمانی است به منظور محافظت از شبکه‌های شرکت و دستگاه‌های کارکنان در برابر جدیدترین و پیشرفته‌ترین بدافزارها، ویروس‌ها، نرم‌افزارهای جاسوسی و سایر تهدیدات مخرب ساخته شده است. آنتی ویروس FortiGuard از فناوری‌های امنیتی فعال و به روز رسانی‌های ساعتی به منظور شناسایی سریع تهدیدات خطرناک و پیشرفته و مسدود کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

FortiGuard IPS

فایروال های  FortiGateنسل NGFW به لطف سرویس FortiGuard IPS از قابلیت‌ حفاظت در برابر نفوذ به شبکه برخوردار هستند. FortiGuard IPS که قادر به شناسایی حملات روز صفر، باج‌افزار، بدافزار پیشرفته و سایر تهدیدات مخرب است، به تیم‌های امنیتی اجازه می‌دهد تا به سرعت هرگونه نفوذ در شبکه را شناسایی کرده و قبل از بروز هرگونه آسیب جدی یا سرقت داده‌ها، آنها را مسدود کنند.

حفاظت از نشت داده‌ها

سرویس FortiGuard Application Control که از طریق فایروال ‌های Fortinet در دسترس است، به شرکت‌ها کمک می‌کند به راحتی استفاده از برنامه‌ها را کنترل کنند و در عین حال وضعیت امنیتی کلی برنامه خود را نیز بهبود بخشند. FortiGuard Application Control همچنین امکان مشاهده فوری همه برنامه‌های در حال اجرا در شبکه و همچنین روند استفاده در طول زمان را برای کاربران فراهم می‌کند.

 FortiGuard Web Filtering 

سرویس FortiGuard Web Filtering که در هر فایروال FortiGate NGFW موجود است، از سازمان‌ها و کارمندان شرکت در برابر دسترسی به محتوای وب مخرب یا وب سایت‌های مشکوکی که می‌توانند شبکه شرکت را در معرض خطر قرار دهند محافظت می‌کند. سازمان‌ها می‌توانند به ‌طور خودکار، محتوای وب خطرناک را مسدود کنند تا هیچ بارگیری مخربی شروع و یا به دستگاه شرکت منتقل نشود.

آشنایی با مدل‌های فایروال FortiGate

اکنون که فایروال فورتی گیت  و کارایی آن‌ها آشنا شدید بد نیست به معرفی برخی از بهترین مدل‌های آن نیز بپردازیم. سه مدل زیر از سری فایروال های  FortiGateهستند و عملکرد عالی در زمینه حفاظت از شبکه و دستگاه‌های سازمان‌ها از خود نشان می‌دهند.

فایروال های  FortiGateسری F60

سری فایروال 60F برای ساخت شبکه‌های مبتنی بر امنیت در شرکت‌های توزیع شده سایت ها و تغییر معماری WAN در هر مقیاسی گزینه‌ای ایده‌آل است.

با داشتن مجموعه غنی از خدمات امنیتی FortiGuard مبتنی بر هوش مصنوعی و یکپارچه‌سازی امنیتی

پلتفرم، سری FortiGate FortiWiFi 60F امکان حفاظت هماهنگ، خودکار و سرتاسری در برابر تهدید را در تمام موارد استفاده فراهم می‌کنند.

سری فایروال f60 فورتی گیت دارای اولین SD-WAN یکپارچه و امکان دسترسی به شبکه Zero Trust (ZTNA) در شکل یک راه حل NGFW است و به یک سیستم عامل مجهز می‌شود. FortiGate FortiWiFi 60F به طور خودکار کنترل، تأیید و دسترسی کاربر به برنامه‌ها را تسهیل می‌کند و یک تجربه کاربری یکپارچه و بهینه  و سازگار را فراهم می‌کند. از ویژگی‌های این فایروال‌ها به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • هزاران اپلیکیشن در ترافیک شبکه را به منظور بررسی عمیق و اجرای دقیق سیاست‌ها شناسایی می‌کند.
  • از شبکه در برابر بدافزارها، سوء استفاده‌ها و وبسا‌یت‌های مخرب در شکل ترافیک رمزگذاری شده و غیر رمزگذاری شده محافظت می‌کند.
  • با استفاده از حملات مداوم از طریق FortiGuard Labs مجهز به هوش مصنوعی از حملات مداوم جلوگیری کرده و یا آن‌ها را شناسایی می‌کند
  • با استفاده از Fabric Security Fabric که با  FortiSandbox مجهز به هوش مصنوعی ادغام شده است، حملات پیچیده و ناشناخته را به صورت فوری مسدود می‌کند.

فایروال‌های سری 100F فورتی گیت

فایروال های  FortiGateسری 100F ترکیبی از افزایش امنیت با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای محافظت از شرکت و سازمان‌ها در برابر تهدیدات و حملات سایبری در هر مقیاسی است. با استفاده از این فایروال‌ها نگاه عمیق‌تری به شبکه خود خواهید داشت و می‌توانید برنامه‌ها، کاربران و دستگاه‌ها را قبل از اینکه به تهدید تبدیل شوند شناسایی کنید.

سری FortiGate 100F با قابلیت‌های امنیتی AI/ML که به یک پلتفرم یکپارچه امنیتی یکپارچه گسترش می‌یابد، شبکه‌ای امن ایجاد کرده که به طور خودکار کار می‌کند. نه تنها شبکه را با محافظت از امنیت وب، محتوا و دستگاه ایمن کرده بلکه با تقسیم‌بندی شبکه و SD-WAN ایمن، پیچیدگی و خطرات شبکه‌های فناوری اطلاعات ترکیبی را کاهش می‌دهد. قابلیت Universal ZTNA آن به طور خودکار دسترسی کاربر به برنامه‌ها را کنترل، تأیید و تسهیل می‌کند و تهدیدات را با محدود کردن دسترسی به کاربران تأیید شده کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این فایروال امکان حفاظت از تهدیدات فوق سریع و بررسی امنیت SSL در هر سطح و بدون اثرگذاری بر عملکرد را فراهم می‌کند.

فایروال های  FortiGateسری 200F

فایروال های FortiGateسری 200F یک راه‌حل SD-WAN مبتنی بر برنامه، مقیاس‌پذیر و ایمن و پشتیبانی از قابلیت‌های فایروال نسل بعدی (NGFW) را به شرکت‌های متوسط تا بزرگ که در سطح دانشگاه یا شعبه سازمانی مستقر هستند ارائه می‌دهد. از شبکه در برابر تهدیدات سایبری با سیستم پرشتاب روی تراشه و SD-WAN ایمن و پیشرو در صنعت که استقرار آن ساده، مقرون به صرفه و راحت است محافظت می‌کند. در نهایت، رویکرد شبکه‌سازی مبتنی بر امنیت فورتی نت، امکان یکپارچگی شبکه را با نسل جدید فایروال فراهم می‌کند.

0 0 امتیازها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شوید
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
0
دوست داریم نظرتونو بدونیم ، لطفا دیدگاهی بنویسیدx